zondag 9 oktober 2011

Nyna

"Walgelijk." mompelde ik. Ik keek vanuit mijn ooghoeken naar Jared die zijn aardappelpuree naar binnen werkte alsof hij al drie maanden niets gegeten had. "Ik he gewoen honge." mompelde hij met volle mond. Ik rolde even met mijn ogen en wendde demonstratief mijn blik af. Loïs zat tegenover ons en keek nog steeds een beetje moeilijk. "Ah, Loïs. Denk nou eerst maar niet teveel aan de situatie met Hagrid. Het is eigenlijk onze zaak helemaal niet." zei ik sussend en ze knikte even, maar haar blik bleef moeilijk. "Hagrid? Die halfreus die op het terrein woont?" zei opeens een stem aan mijn linkerkant. Ik schrok een beetje. Had ik teveel gezegd? Had ik Hagrid nu verraden? Ik keek naar links en de nieuwsgierige ogen van Gwen staarden me aan. Emily en Audrey zaten ook in de buurt. "Ja. Hij is eh.. Nogal groot hè?" zei ik snel. Ik wist niet zo goed hoe ik hierop moest reageren. "Ja! En zo harig!" giechelde Emily. Jared was gestopt met eten en keek van mij naar de drie meisjes. Daarna begon hij gewoon weer door te eten. Ik schonk nog wat pompoensap voor mezelf in. Gwen en Emily waren ondertussen druk bezig in een gesprek over Hagrid. Audrey bleef alleen maar naar me kijken. Het gaf me een beetje de rillingen. Had zij wel uit het gesprek kunnen halen dat er iets aan de hand was? Toen de toetjes op tafel kwamen schepte ik een groot stuk strooptaart op mijn bord. Toen dat ook op was, was ik ik aardig duf in mijn hoofd. "Hmm. Dat was fijn." mompelde ik. "Laten we naar de leerlingenkamer gaan." zei Jared. Hij stond al naast de bank. Loïs knikte en we gingen met z'n drieën op weg naar de leerlingenkamer. Toen we daar waren aangekomen begonnen we weer met ons huiswerk, nu zelfs Jared.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten