zondag 6 november 2011

Loïs

Dag 3

"Goedemorgen Dagda!" Ik ging overeind in mijn bed zitten en krabde mijn kleine prins achter zijn zachte oortjes. Ik schoof de gordijnen van mijn hemelbed open. Alle andere gordijnen waren nog gesloten. Mijn ogen gleden naar de grote ouderwetse klok die naast de deur hing. Half zeven. Dat was best vroeg. Ik haalde mijn schouders op en begon me om te kleden. Met pijn en moeite kreeg ik mijn haar in bedwang. Soms had ik een hekel aan mijn krullen. Dagda mauwde. Ik tilde hem op en liep de slaapzaal uit. De leerlingenkamer was ook leeg. In de haard lagen wat blokken hout na te smeulen. Met een glimlach op mijn gezicht liet ik mezelf op de rode bank vallen die voor de haard stond. Uit mijn schooltas die ik ook had meegenomen, haalde ik een klein donkergroen boekje. "Herbology, A Study On It's Own" stond er op in goudgele letters. Ik sloeg het boekje open op bladzijde 26, daar was ik gebleven. Het boekje zat vol met allemaal kleine stukjes informatie over ontelbare magische planten. Ik had het zien liggen bij Flourish and Blotts toen ik met papa en mama in de Diagon Alley was. Het zag er interressant uit en het werd met korting verkocht. Ik las nu iets over de Umbrella Flower. Het ware grote, sterk ruikende bloemen. Ik wist dat er hier op Hogwarts veel aanwezig waren. Morgen zouden we voor het eerst Herbology hebben. Ik had er zoveel zin in. Planten zijn zo fascinerend. "Ben jij ook al op?" Ik keek op van mijn boekje. Jared stond op de onderste traptrede van de trap die naar de jongens slaapzalen leidde. Hij liep verder en ging op de stoel naast de bank zitten. "Wat lees je?" Ik reikte het boek naar hem uit. Hij bekeek kort de voorkant. "Saai" mompelde hij. Slaperig ging hij met zijn hand door zijn haar. Dagda sprong van de bank en hij ging blazend voor Jared staan. Jared keek met opgetrokken wenkbrauwen naar de kat. Dagda had een kromme rug en blies steeds harder. "Dagda! Stop ermee!" Ik vloog overeind van de bank en pakte Dagda op. "Het is Jared maar, hij doet niets" zei ik zachtjes tegen Dagda terwijl ik hem knuffelde. Dagda gaf me een kopje. "Zullen we naar de Grote Zaal gaan?" vroeg Jared. "Moeten we niet op Nyna wachten?" "Hadden jullie het over mij?" Nyna kwam de leerlingenkamer binnen. Ze was erg opgewekt en wakker. "Kom, laten we gaan, ik heb honger!" zei Jared. Hij stond op en liep naar de tunnel die naar het portret van de Dikke Dame leed. Nyna en ik volgde hem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten